навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Световна премиера на новия Lexus NX

2021-06-14 0

Световна премиера на новия Lexus NX

В цялостния процес на разработка в Lexus се придържат към изцяло ориентиран към човека подход, който е от ключово значение за предоставянето на емблематичното за новия NX послание "Усети повече във всеки момент".

Развойната концепция на новия NX

"Vital and Tech" е обединяващата тема на цялостната концепция на разработката на новия NX – Vital отразява динамиката и пъргавината, а Tech е отражение на иновациите и използваните модерни технологии.

Основните елементи от развойната концепция са обединени в духа на "Усети повече във всеки момент"“ - мотото, което Lexus използва, за да улови богатата сетивна и динамична привлекателност на новия NX.

Усещане за повече съвършенство – нова посока в дизайна на Lexus

Целта на дизайнерския екип е да създаде "функционална красота". Темата за "простотата, която се корени в технологиите" се въплъщава в начина, по който изчистеният и опростен дизайн отразява привлекателността на иновативните функции и технологии, както и в способността на Lexus да бъде в крак с времето.

"Функционалната красота" личи и в изпълнението на редица детайли, създадени в сътрудничество между дизайнерите на NX и инженерите по аеродинамика. 

Усещане за повече контрол – нова концепция за архитектурата на кабината

Новият NX отбелязва първото реално приложение на новата концепция Tazuna на марката за дизайна на арматурното табло и мястото на водача. Името е възприето от японската дума, описваща контрола на ездача над коня посредством юздите, а същината на Tazuna се фокусира върху осигуряването на водача на директен, интуитивен контрол върху управлението на автомобила, следвайки принципа "ръце на волана, поглед на пътя". 

Усещането за пилотска кабина се създава от оформлението на пространството около водача, чиито извити форми преминават хармонично от вратата до централната конзола. Тук информационните източници – екранът на мултимедийната система, централният мултиинформационен дисплей, комбиметърът с един циферблат, централизираните показания на контролните прибори и (при включен в оборудването) head-up дисплеят - са групирани единно и компактно по начин, който да позволи тяхното съдържание да се следи с минимални движения на погледа и главата.

Повече лукс - комфорт, тишина и "омотенаши" изживяване

Докато водачът на новия NX има възможност да се наслади на фокусираното, ангажиращо въздействие на новия дизайн Tazuna, пътниците се радват на по-добро усещане за простор и свобода с типичните за Lexus високи нива по отношение на комфорта, качеството на изпълнение и вниманието към детайла.

Комфорт и тишина

Основна цел на дизайна на пространството за пътника до водача е създаването на  усещане за луксозен салон, в което да не се усеща влияние на различното оформление в зоната на водача. Това е постигнато чрез специфичната форма на арматурното табло с извита линия, която очертава и разграничава двете пространства.

Тихата и спокойна атмосфера в купето е плод на сериозните мерки за поглъщане и изолиране на шума и вибрациите.

Нови възможности и удобства в духа на гостоприемството "омотенаши"

Новият NX е първият модел на Lexus , оборудван с електронната система за отключване на вратите e-latch. При нея традиционната дръжка за отваряне на вратата отвътре е заменено с бутон, разположен до подлакътника в облицовката на вратата.

Удобството се осигурява и от функциите за дистанционно управление, достъпни за всички нови собственици на NX, използващи приложението за мобилни устройства Lexus Link. Те включват предварителното загряване или охлаждане на купето преди потегляне, както и заключването и отключването на вратите от разстояние.

Работата на механизма за задвижване на вратата на багажника също е подобрена – той вече е едновременно по-тих и по-бърз, като времето за отваряне или затваряне е намалено наполовина до около четири секунди.

Задвижване и динамични характеристики

  • Напълно нови електрифицирани системи за задвижване с водещи в класа динамични показатели;
  • NX 450h+ е първият plug-in хибриден модел на Lexus и флагманът на новата гама на NX, с максимална мощност от 306 к.с., 63 км автономен пробег изцяло на електричество (EV) и ниво на CO2 емисиите под 40 г/км;
  • NX 350h използва хибридна система за задвижване на Lexus от четвърто поколение и се отличава с подобрена с 25% мощност и намалено с 10% ниво на емисиите .

NX 450h+ - първият plug-in хибриден модел на Lexus

Инженерите на Lexus се възползват изцяло от предимството на над 15-годишния  опит на компанията в областта на хибридните технологии, за да създадат първия plug-in хибриден модел (PHV) на Lexus в лицето на новия NX 450h+.

Флагманският електрифициран вариант в гамата на новото поколение NX разполага с 2,5-литров хибриден двигател и литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 18 кВтч, който е най-високият в този клас. 

Компактните размери и високият капацитет на акумулаторната батерия, съчетани с опита и знанията на марката Lexus в областта на високоефективните електрифицирани технологии за задвижване, осигуряват водещ в този клас автономен пробег на изцяло електрическа тяга от 63 км с максимална скорост до 135 км/ч.

Изключително важна е способността на plug-in хибридния модел на Lexus да поддържа висока ефективност и при работа с ниско ниво на заряд на акумулаторната батерия. Благодарение на прилагането на тази схема се очаква ефективността при NX да бъде с 20% по-висока от тази на конкурентните системи на задвижване.

NX 350h с четвърто поколение хибридна технология за задвижване

Това нововъведение осигурява 25% по-висока мощност от тази на системата в актуалния хибриден модел - максималната й стойност е 244 к.с., което спомага за съкращаване на времето за ускорение от 0 до 100 км/ч с 15% до 7,7 секунди при едновременно намаляване на очакваните CO2 емисии с около 10%.

NX 350h ще се предлага както с предно, така и с двойно предаване. Максималният прикачен товар на версията FWD (предно предаване) вече е увеличен до 1500 килограма и се изравнява с възможностите на версията AWD в това отношение.

Изпитателна програма с професионални пилоти

Новият NX е преминал през задълбочена изпитателна програма на полигона Шимояма на Lexus , като в екипа са включени професионални състезателни пилоти. Техните изключително полезни и подробни отзиви за качествата и поведението на автомобила на пътя са използвани непосредствено в настройките на ходовата част и другите системи с отношение към динамичните характеристики, спомагайки за постигането на съществени подобрения в реакциите и усещането при управление и спиране.

Система за задвижване на четирите колела

Системата за двойно предаване в новия plug-in хибрид NX 450h+ и хибридния NX 350h е съществено модернизирана – при нея разположеният на задния мост тягов електромотор работи постоянно и осигурява по-голям въртящ момент, с което дава на водача по-добро усещане за качеството на контакта и сцеплението на автомобила с пътя. 

По-бърза и интелигентна свързаност

Новият NX бележи внедряването на изцяло новата мултимедийна платформа на Lexus. Новата платформа включва множество интелигентни услуги, сред които усъвършенствана "облачна" навигация чрез вградения в атомобила модул за обмен на данни DCM. Системата предлага и услугите на новия гласов асистент ‘Hey Lexus’, който отговаря на гласови команди с естествени фрази.

Включената в серийното оборудване система Lexus Link Connect използва сензорен екран с диагонал 9,8 инча и покритие против отблясъци в съчетание с директни бутони за лесен и интуитивен достъп до най-често използваните функции. 

Системата Lexus Link Pro използва нов сензорен екран с диагонал 14 инча, който е един от най-големите в този клас. Екранът с висока разделителна способност се отличава с ясна картина независимо от условията на осветление, а мощността на централния процесора осигурява 3,6 пъти по-бързо действие от това при актуалната система.

Повече сигурност – модерни системи за безопасност и асистенция на водача

Новият NX е първият модел на Lexus, оборудван серийно с третото поколение Lexus Safety System+, което включва пълна гама от функции за активна безопасност и асистенция на водача и демонстрира по-високи стандарти по отношение на мерките за откриване и предотвратяване на риска от злополуки.

Системата вече е в състояние да разпознава мотоциклетите и някои масивни предмети като дървета, стени и стълбове на пътя пред автомобила. Нова е и функцията за установяване на риска от сблъсък с превозно средство от насрещното движение или с пресичащи пешеходци при завой на кръстовище. 

С тези нови технологични разработки системата за превантивна реакция преди сблъсък (Pre-Collision System) е в състояние да разпознае и да спомогне за предотвратяването на 36% по-голям брой потенциални ситуации за произшествия.

Система за безопасно напускане на автомобила Safe Exit Assist

Новата електронна система за отваряне на вратите e-latch е свързана със системата за следене за опасност в „мъртвите” зони в полезрението на водача (Blind Spot Monitor), която подава предупредителни сигнали при приближаващи отзад превозни средства или колоездачи. Ако бъде установен такъв риск, освен предупредителна светлина и сигнал, новият NX ще деактивира и отключването, респективно възможността за отваряне на вратата. Специалистите на Lexus са убедени, че тази система може да спомогне за предотвратяване на 95% от инцидентите, причинени от невнимание при отваряне на вратите.

Новият NX ще дебютира на европейските пазари през последното тримесечие на 2021 година.

 

за 46%  против 54%  1584 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 


Виж всички Публикувай още

rss
Посети форума