навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Новата C-класа вдъхновява с комфорт и дигитализация

2021-02-24 0

Новата C-класа вдъхновява с комфорт и дигитализация

От дебюта на компактните модели през 1982 г. С-класата се развива като един от най-големите серийни автомобили на Mercedes-Benz благодарение на разнообразието от варианти и иновативните технологии. Над 10,5 милиона автомобила от този клас са произведени от 1982 г. насам и са достъпни в над 100 страни. А новото поколение на модела залага на електрификация и дигитализация.

Цялото серийно производство на новата C-класа е електрифицирано благодарение на plug-in хибридите и меките хибриди с вградена 48-волтова технология със стартер-генератор. Чрез високоефективната батерия електрическият пробег на plug-in хибрида достига 100 километра (WLTP). Други технически подобрения включват допълнителни характеристики като DIGITAL LIGHT и завиваща задната ос. Луксозните лимузини могат да бъдат поръчани от края на март и ще пристигнат в шоурумите на Mercedes-Benz у нас през лятото на 2021.

Новият модел идва с непреходни за времето динамични пропорции като комбинация от къс преден надвес, дълга колесна база и заден надвес. Новата С-класа е особено гъвкава и стабилна благодарение на завиващата задна ос и по-директното кормилно управление на предната ос. Ъгълът на завиване на задната ос е 2,5 градуса. Това намалява кръга на завиване с 43 сантиметра до 10.64 метра. Автомобилът е оборудвана с LED High Performance фарове серийно. Системата DIGITAL LIGHT, позната от новата S-класа, е налична като опция. Тази революционна технология позволява множество нови функции, като например прожектиране на предупредителни символи върху пътя отпред. DIGITAL LIGHT има вграден модул с три изключително мощни светодиода във всеки фар, чиято светлина е пречупена и насочена от 1,3 милиона микро огледала. Така резолюцията е повече от 2,6 милиона пиксела на превозно средство.

Интериорът носи акценти от новата S-класа, добавяйки спортен привкус. Арматурното табло е разделено на горна и долна част: подобно на крило с нови кръгли вентилационни отвори, напомнящи за двигателите на самолетите. Зоната на водача разполага с LCD екран с висока резолюция. Промяната на парадигмата към цифровизация също е очевидна в централния дисплей: функциите на автомобила могат да се контролират с помощта на висококачествен сензорен екран. Портретната му ориентация е особено удобна за навигация.

Дигитализация в интериора

Подобно на S-класата новата C-класа е оборудвана с второто поколение на инфотеймънт системата MBUX. Интериорът на автомобила става още по-дигитален и интелигентен, като LCD екраните улесняват управлението на автомобила и комфортните функции. Дисплеят на водача и медийният дисплей предлагат цялостно, естетично изживяване. Информацията се представя по ясно структуриран начин. Видът на екраните може да бъде индивидуализиран с три стилове на показване (дискретен, спортен, класически) и три режима (навигация, помощ, сервиз).

Видео изображение с добавена реалност е на разположение като допълнително оборудване. Камерата регистрира заобикалящата среда пред автомобила и движещи се изображения се показват на централния дисплей. Освен това върху видео картината се наслагват виртуални обекти, информация и маркери. Те включват например пътни знаци, насочващи стрелки, препоръки за промяна на лентата и номера на къщите. Това може да направи навигацията много по-лесна, особено в градските райони. Цветен head-up дисплей може да бъде поръчан като допълнително оборудване. Чрез него водачът вижда виртуално изображение с размери 9 x 3 инча (прибл. 23 x 8 см) над капака на разстояние от около 4,5 м.

Скенерът за пръстови отпечатъци се намира в ергономична позиция под централния дисплей. Това позволява на потребителите да достъпват MBUX системата бързо, удобно и сигурно. Личните настройки и данни, като например най-скорошни дестинации, записи в бизнес календара или e-mail са изцяло защитени.

Електрификация на модерните четирицилиндрови двигатели

Благодарение на систематичната електрификация и интелигентното намаляване на работния обем C-класата поставя нови стандарти за ефективност, внедрявайки четирицилиндровите агрегати от сегашната фамилия модулни двигатели на Mercedes-Benz. Оптимизираната гама от двигатели играе основна роля за гъвкавостта на международната производствена мрежа. 

В допълнение към турбокомпресора, дизеловите и бензиновите двигатели вече имат вграден стартер-генератор (ISG) за интелигентна помощ при ниски обороти на двигателя като мек хибрид от второ поколение. ISG използва 48-волтова бордова електрическа система, която осигурява функции като плъзгане (движение по инерция с изключен двигател), подпомагане на динамиката и рекуперация на енергията и прави възможни значителни икономии на гориво. Двигателите също така стартират много бързо и удобно в резултат на това, че функцията старт/стоп е почти толкова незабележима за водача, колкото и преходът от режим "плъзгане" с изключен двигател до силно ускорение. При работа на празен ход интелигентното взаимодействие между ISG и двигателя с вътрешно горене осигурява изключително гладко движение.

Първият дизелов двигател с интегриран стартер-генератор е новият OM 654 М, който разполага с 48-волтова частична бордова електрическа система. Заедно с електрификацията, която включва и използването на електрически компресор за климатичната инсталация, производителността достига до 195 кВт. Четирицилиндровите бензинови двигатели също са с вградено второ поколение ISG с допълнителна мощност до 15 кВт и 200 Нм допълнителен въртящ момент.

Четвъртото поколение plug-in хибриди на С-класата ще последват скоро след премиерата. Електрификацията на модела прави голяма крачка напред, докато използва същите базови двигатели. Високоволтовата батерия (HV) е разработена от Mercedes-Benz AG и е с общ капацитет от 25,4 кВтч. С електрическа мощност 95 кВт (129 к.с.) и изцяло електрически пробег от около 100 километра (WLTP), C-класата може да работи в изцяло електрически режим в много от дните, без да налага използването на двигателя с вътрешно горене. Това е двулитровият вариант на свръхмодерния четирицилиндров двигател М 254. Дизелови plug-in хибридни модели също предстоят.

за 37%  против 63%  2042 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 


Виж всички Публикувай още

rss
Посети форума