навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

21YM Honda NC750X е новият практичен и комфортен офроудър

2020-11-27 0

21YM Honda NC750X  е новият практичен и комфортен офроудър

От представянето си през 2012 г. NC750X се радва на популярност в цяла Европа. Причините за успеха на мотоциклета са няколко: новаторски, с висок въртящ момент двуцилиндров двигател, икономичен, спокойна позиция за каране с широко кормило и удобна седалка, съвместимо окачване и отличителен приключенски стил.

Отделението за съхранение, където обикновено е резервоарът за гориво, може да побере фулфейс каска. Трансмисията е уникалната DCT на Honda, която повече от половината европейски клиенти избраха през 2019 г., са допълнителни характеристики, отличаващи NC750X.

За 2021 г. Honda надгражда своите основни силни страни на практичността, комфорта и управлението, като подобрява и трите. В същото време двигателят се радва на по-голяма производителност, допълнителен въртящ момент и мощност в горния оборотен диапазон. Добавянето на електронни режими на каране допълват пакета.

Новият NC750X за 2021 г. е с 2 кВт повече пикова мощност за двигателя. Той отговаря на EURO5 и разполага с 600 об/мин до червената линия. Това е постигнато благодарение на работата по синхронизирането на клапаните и ефективността на всмукване и изпускане. По-късите съотношения за 1-а, 2-а и 3-а предавка намаляват реакцията, докато съединителят намалява натоварването на лоста и поддържа плавното движение при бързи превключвания надолу.

Throttle By Wire (TBW) носи регулируем характер на двигателя чрез 3 режима - RAIN, STANDARD и SPORT, плюс персонализиран USER режим. Honda Selectable Torque Control (HSTC) вече въвежда по-фино 3-те степени. Опцията за трансмисия с двоен съединител (DCT) разполага с автоматични графици за превключване. Те се интегрират с режимите на каране.

Мотоциклетът е станал по-лек с 6 кг, благодарение на новите подобрения на рамката и детайлите около двигателя и каросерията. Има и по-остър, по-минималистичен ръб на каросерията. Свеж стил дават и LED фаровете и задни мигачи. Преработеното пространство за съхранение багаж нараства като обем и използваемост. Височината на седалката е намалена с 30 мм, ветровото стъкло предлага по-голяма защита, а новото LCD табло е привлекателно допълнение.

Дизайнът на NC750X с 8-клапанов редови двуцилиндров двигател с течно охлаждане нов двигател осигурява изключителна производителност в ниския и средния диапазон. Неговата архитектура и специално оформената горивна камера се комбинират с коляновия вал с висока инерционна маса. Центърът на тежестта е нисък, а двигателят за 2021 г. вече е с 1,2 кг по-лек от преди.

Максималната мощност се повишава с 3 кВт до 43,1 кВт при 6750 об/мин, с максимален въртящ момент от 69 Нм при 4750 об/мин. Успоредно с повишаването на производителността. По-късите предавателни числа подобряват стартирането и ускорението. Разходът от 28,3 км/л (3,5 л/100 км) осигурява близо 400 км пробег с 14,1-литровия резервоар под седалката. 

За притежателите на категория A2 се предлага версия от 35 кВт. Тя може да бъде преобразувана лесно в пълна мощност от дилър на Honda, с подмяна на дроселната клапа и пренастройка на ECU.

Електронните режими на каране са три. Изборът им се управлява отляво, като се изписва на LCD дисплея. SPORT дава по-агресивна доставка на мощност на двигателя и спиране, с ниска намеса на HSTC и режим DCT 4. RAIN доставя мощност на двигателя и спира доста по-агресивно. Има силна намеса на HSTC и ниво 1 за смяна на предавките от DCT. STANDARD осигурява балансирана средна точка за подаване на мощност на двигателя, спиране на двигателя и намеса HSTC, плюс режим 2 за DCT. USER предлага персонализирани опции за ниска, средна и висока доставка на мощност и спиране с двигателя. 

Има три нива за HSTC и четири различни модела на смяна за DCT. Honda Selectable Torque Control (HSTC) е монтиран стандартно както на NC750X с механична предавателна кутия, така и на този с DCT. Сега HSTC предлага много по-мек, по-фин контрол, тъй като управлява въртящия момент на задното колело. HSTC може да бъде и  изключен.

Невидим, но важен напредък на шасито на NC750X постигнаха инженерите на Honda. При разработката на тръбната стоманена диамантена рамка и чрез внимателно препроектиране, те не само спестиха 1,8 кг от предишния модел, но и освободиха повече полезно багажно пространство. Това постигнаха чрез преместване на батерията и прекрояване на въздушната кутия. Детайлната работа във всички области на шасито допринесе за спестяване на 1,2 кг тегло.

Новият NC750X ще се предлага в четири цвята, сред които и новият Grand Prix Red. Останалите възможности са черният матов металик Mat Ballistic Black Metallic, перленобелият Pearl Glare White и синият металик Glint Wave Blue Metallic.

за 52%  против 48%  1671 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 


Виж всички Публикувай още

rss
Посети форума