начало

ЕСПЧ: Дисциплинарните съдилища на адвокатурата отговарят на изискванията за независимост и безпристрастност ЕСПЧ: Дисциплинарните съдилища на адвокатурата отговарят на изискванията за независимост и безпристрастност

За дейността на Музикаутор и ползата за авторите от него

Защита на авторски и сродни права, индустриална собственост, патенти и полезни модели
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


За дейността на Музикаутор и ползата за авторите от него

Мнениеот danslesbalkan » 19 Мар 2019, 16:37

Повод за темата е годишният отчет на Музикаутор, който се появи на бял свят. От него става ясно, че дружеството е взело за издръжка рекордните 20,88% от събраните суми за авторски права. Музикаутор не би следвало да генерира печалба, но е прибрало над милион и половина от полагащите се на авторите възнаграждения. Сумата е записана като 1 281 986 лева без ДДС, т.е. 1 538 383 лева с ДДС. В същото време в отчета пише, че разходите са 20,88% от събраните 7 573 625 лева, а това е равно на 1 581 372 лева.
Административните разходи на Музикаутор са с 4,5 процентни пункта по-големи, отколкото през 2015 г., когато е събрана почти същата сума за авторски права.

Музикаутор е събрал над 90% от планираните пари от телевизии, радиа, туризъм и концерти, обаче само 205 хил. лева от YouTube и Spotify, което е едва 46% от планираната сума, като прави впечатление, че планираната сума е 3 пъти по-ниска от парите, които дружеството е планирало да събере от кръчми. Едва 56,9% от тази сума е за песни. 39,5% от средствата са от рингтонове и мобилни мелодии. След като се приспаднат разходите за издръжка, за композиторите и текстописците са останали 6 121 169 лева за разпределение. От тях дружеството е разпределило едва 4 120 907 лева. От тях само 70,66% са за песни. 14,8% са за филмова музика, 5% са за концерти. Приходите от чужбина, които са разпределени са едва 147 454 лева. Колко пари са стигнали до българските изпълнители? Точният отговор не личи добре в отчета. Разпределени не значи изплатени и отговор на най-важния въпрос - колко пари реално са изплатени за авторски възнаграждения, лиспва.
Ако помните ПРОФОН (което теоретично също не генерира печалба) имаше блокирани 8 милиона лева (около 10 млн. лв. с лихвите) в КТБ. Обяснението тогава бе, че тези пари са разпределени, но непотърсени. Впоследствие ПРОФОН сключи цесия с "Гипс" АД за 4,5 млн. лв., от която получи близо 3,6 млн. лв. (т.е. 900 000 лева бяха загубени). Няма публична информация какво се е случило с останалите около 3,5 млн. лв. (без лихвите), които останаха в КТБ.

Има ли полза от Музикаутор или това е поредната черна дупка, в която изчезват едни пари?
danslesbalkan
Младши потребител
 
Мнения: 17
Регистриран на: 07 Мар 2019, 14:57

Re: За дейността на Музикаутор и ползата за авторите от него

Мнениеот ivanov_p » 19 Мар 2019, 18:14

Ама вие от Музикаутор пари ли чакате?
ivanov_p
Активен потребител
 
Мнения: 4530
Регистриран на: 26 Ное 2013, 19:53


Назад към Интелектуална собственост


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта


cron